مسائل جنسی نوجوان
مشاوره روانشناسی
مسائل جنسی نوجوان
شنبه 26 آبان 1396 ساعت 14:53 | بازدید : 529 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

هویت جنسی نوجوانان :

امروزه یکی از معضلات بسیاری از جوامع ، مشکل برخورد با مسائل جنسی است . به گفته روانشناسان ؛ بیشتر نوجوانان با آغاز بلوغ نسبت به ظاهر خود ناراضی می شوند و نمی دانند که چه می خواهند و با نگرانی منتظر تغییرات در خود هستند . نوجوانان در ذهنشان با این سوال که " من کی هستم " مواجه اند ؛ که بخشی از پاسخ در بررسی تمایلات جنسی و هویت جنسی نوجوان است و بخش دیگر هورمون ها ، فشارفرهنگی  و ترس از متفاوت بودن است .

 

 

هویت جنسیتی چیست ؟

هویت جنسی به معنای تشخیص ذهنی فرد از خود بعنوان مرد یا زن بودن که از کودکی شروع می شود و در نوجوانی تقویت می شود . در این میان افرادی که از جنسیت خود ناراضی اند را اختلال هویت جنسی می نامند که این مورد با فرهنگ جوامع مختلف متفاوت است .

 

 

اختلال هویت جنسیتی (جنسی) :

در اکثر جوامع جنسیت را در دو مبنای زنانه و مردانه می سنجند که در مواردی که فرد خود را هیچکدام یا هردو ( دو جنسیتی ) یا جنسیت سوم ( هیجرا ) تصور کند اختلال جنسیتی می نامند .

 

 

اختلال هویت جنسی زمانی رخ می دهد که ذهنیت فرد از جنسیت خود با اندام های جنسی زمان تولد خود متفاوت است .

 

 

گاهی فرد اندام مردانه دارد ولی رفتارش زنانه است که به این فرد دگرجنسگونه یا تراجنسیتی می گویند که بیشتر در کودکی و زمان بلوغ رخ می دهد .

 

 

رفتار جنسیتی به رفتارهای بیرونی گفته می شود که ممکن است زنانه یا مردانه باشد و نیز طیف جنسیت عجیب وجود دارد که رفتارهایی مخلوط از دو جنس انجام می شود .

 

 

روانشناسان نوجوان در شرایطی که فرد صفات همدردی ، محبت ، تفاهم ، فردیت ، استقلال و قدرت را در سطح پایینی دارا باشد او را بی جنسیت و در سطح بالا باشد فرد را دو جنسیت می نامند .

 

 

نقش والدین در شکل دهی هویت جنسی نوجوانان :

والدین نقش بسزا و مهم مداخله گری تربیتی دارند . والدین اولین آموزگاران کودک در زمینه جنسیت هستند که از اولین سالهای رشد با مسائل جنسی و سوالاتی در این باره برخورد دارند . کنجکاوی فرزندان در مورد مسائل جنسی صرفا جنبه شناختی دارد که با واکنش غلط والدین جنبه جنسی و انحراف اخلاقی پیدا می کند .

 

 

مشاوران تلفنی و آنلاین می توانند بسیاری از والدین را درخصوص آموزشهایی در مورد مسائل جنسی کمک کنند و از به تاخیر افتادن و نادیده گرفته شدن و آسیب جلوگیری کنند .

 

 

براساس نظر بسیاری از مشاوران و روانشناسان ، زمانی که فرزندان اطلاعات درستی را از منابع سالمی مثل خانواده دریافت نکنند به دوستان روی می آورند و اطلاعات غلطی پیدا کنند پس بهتر است که این آموزشها توسط خانواده ارائه شود .

 

 

در صورت مشاهده رفتارهایی از این قبیل در فرزند خود با یک متخصص روانشناس یا مشاوره در خصوص شیوه مداخله تربیت فرزند خود مشورت کنید و در شرایطی که  نیاز سریع به مشورت دارید ولی هزینه پرداخت مراجعه به متخصص را ندارید می توانید با مرکز مشاوران تلفنی و آنلاین تماس بگیرید .

 

 

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 824
بازدید کل : 40515
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 824
:: بازدید سال : 3312
:: بازدید کلی : 40515